2012. szeptember 8., szombat

Garabonciával megáldva

Kristin Cashore:Graceling - A garabonc
4/5

Ez is egy olyan könyv, aminek a borítója előbb fogott meg, minthogy elolvashattam volna a fülszövegét. De nem bántam meg.

Katsa egy olyan világban él, ahol 7 királyság van egymás közelében. Minden királyságban születnek néha olyan emberek, melyek még kicsiként különleges színű szeműek lesznek, ebből már előre sejthető, hogy valamilyen garabonciával lesznek megáldva. Vagy megátkozva, attól függően, hogy nézi az ember. Katsa kezdetben úgy hiszi az ő garabonciája az ölés, amit a királya ki is használ, és vele végezteti el a piszkos munkát. De mi lesz, ha egy idő után a lány megunja az igazságtalanságok sorát? Ha egy lienid garabonc fiúval együtt neki áll egy titok leleplezésének?

Engem megfogott ez a világ. Tény, hogy sok a harc benne, szóval ha valaki ezért nincs oda túlságosan, lehet hogy nem fogja kedvelni a történetet. De mind a jól kidolgozott világ, a szereplők és különleges képességeik engem magával ragadtak.

Katsa az elején nem volt szimpatikus, de ahogy kezdte felfedezni a saját emberibb oldalát, úgy kedveltem meg egyre jobban. Pongor már az első megjelenése után kedvenc lett, ide nekem egy arany-ezüst szemű pasit! :D Keserkék pedig a korához képest nagyon érett lány. Mondjuk a tapasztalatai alapján ez azért annyira nem meglepő.
Ha választani lehetne, én tuti a lienidek királyságában élnék, de a többit is szívesen megnézném. Persze harcok nélkül. És eljátszottam a gondolattal is, hogy vajon szeretnék-e magamnak valamilyen garabonciát...hát...nem tudom. Ez tényleg áldás és átok egyben. Mert sokszor megmentheti az életed, de kiközösítve is leszel, félnek tőled, na meg nem lehet egyszerű megtanulni kezelni.

Mindenesetre én kíváncsi vagyok a folytatására, ami remélhetőleg nemsokára a kezem ügyébe kerül :D

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalak száma: 480

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése