2012. szeptember 21., péntek

Ha közeleg a nagy leszámolás

 Neil Gaiman-Terry Pratchett: Elveszett próféciák
3/5

Én szeretni akartam ezt a könyvet. Csupa szépet és jót hallottam róla. Amikor megláttam a könyvtárban, evidens volt, hogy jön velem. Legalább felvidít.
Ehhez képest...

Az antikrisztus megérkezik a Földre, egy csecsemő képében. Igaz nem egészen oda, ahova a terv szerint kellett volna, de ez sem probléma. Az elképzelés szerint 11 éves korában elszabadítja a poklot a bolygón, és megkezdődhet a harc menny és pokol között. De mi van, ha ezt sem az antikrisztus jelölt, sem egy angyal és ördög nem szeretné? Elkezdődik hát a szövetkezés, és versenyfutás az idővel.

Nem is tudom, valahogy többet vártam humor és történet terén is. Voltak eredeti ötletek, és néhol tényleg vicces volt. De legtöbb helyen számomra valahogy erőltettetnek, vagy laposnak tűntek a poénok, és nem túl izgalmasnak a cselekmény.
A szereplők nem nagyon kerültek közel hozzám, csak tudomásul vettem, hogy van egy technika őrült démon, egy könyvimádó angyal, egy 11 éves gyerek és a bandája, egy boszorkány leszármazottja, meg egy boszorkányvadász leszármazottja, bár az ő szerepe számomra csak a legvégén tisztázódott. Ők pedig rohannak, kutatnak stb. Ennyi.

Lehet az volt a baj, hogy annyira rákészültem, milyen jól fogok szórakozni. De ha már ilyen pokol-menny összecsapása dolgot akarok olvasni, inkább előveszem újra a Kísértés Rt-t, az mégiscsak jobban tetszett.

Kiadó: Agave
Oldalak száma: 314

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése