2012. szeptember 1., szombat

Kabbalizmus

Geert Kimpen: A kabbalista
4/5

Ami először megfogott a könyvben, az tagadhatatlanul a borítója volt, ami élőben sokkal de sokkal szebb.
Másodszorra pedig a téma maga. Még nem olvastam semmit, ami a kabbalával, vagy annak tanításával foglalkozott volna, ezért érdekelt is, illetve reméltem, hogy nem rögtön a mély vízbe néhány cápa közé dob, hanem kapok valami háttértörténetet is, ami elősegíti a könnyebb megértést.

Nos, ez számomra olyan volt, mintha egy mesét olvastam volna, misztikával, csodákkal, számokkal, na és persze némi vallási szabállyal megtűzdelve. Igencsak meglepődtem, mert a fülszöveg alapján kicsit több tanítást vártam tőle, de így is tetszett.

Chajim Vitalt, az egyik legfiatalabb kabbalistát követjük nyomon, az ő életét ismerjük meg. Mestere halála után új mestert talál magának, bár az elején nem megy ez olyan könnyen és gyorsan. Ahogy sikerül az önsajnálatból kimásznia, megkezdődik a tanítása is. Itt kapunk némi tanítást és alapszabályt, de nem sokat. Aztán később bekerül a szerelem a képbe, és hősünknek döntenie kell...

Nekem tetszett, annak ellenére hogy nem egészen azt kaptam amit vártam. Tényleg úgy olvastam, mint egy mesét. Szinte egy szuszra végeztem vele, mert olvastatja magát.
Ha valaki szereti a szerelmes, kicsit misztikus, néhol vallási elemekkel átszőtt történeteket, szerintem ezt is szeretni fogja.

A szereplők elég hihetőek, csupa olyan hibával megáldva, ami nehezíti az életet. Önzés, nagyravágyás, irigykedés stb. Próbálnak ezektől megszabadulni, van akinek sikerül, van akinek nem. Mondjuk engem Chajim viselkedése már néhol zavart, hogy mennyire nem veszi észre, ki van érte oda és ki is lenne a heles választás, de ezt kell szeretni. Azért a végén kicsit sajnáltam.
Jichák személye egyszerre volt szimpatikus, amiatt ahogyan igyekezett a kabbala tanításait megérteni, továbbadni, illetve zavart is, mert az hogy feleségét és lányát nem mint embert látta, hanem egy felsőbb jó eléréshez elengedhetetlen családi hátteret...na attól azért kifeküdtem.

Kiadó:Nyitott könyvműhely
Oldalak száma: 386

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése