2012. szeptember 29., szombat

Holnap más leszek

Oláh Gábor: Holnap más leszek
5/5

Mindenki átesik ezen a koron, ezeken a hullámvasúthoz hasonlító időszakokon. Lehetnek más helyzetek, de az alapvető dolgok nem változnak. Mert mindenki volt és minden jelenleg kisgyermek egyszer lesz tinédzser. Van aki könnyebben, van aki nehezebben vészeli át ezt az időszakot. Ám vannak dolgok: könyvek, zenék, filmek, egy-egy jó beszélgetés, ami segít. Azt hiszem, ez a könyv is egyike ezen lehetőségeknek.

Nóra pszichológushoz jár, miután néhány napot az otthonától távol töltött, a szülei tudta/beleegyezése nélkül. Keresi önmagát, helyét a világban. Abban a változó zűrzavarban, ami néha benne támad, és néha a környezetében van.

Ami nekem nagyon tetszett, az az, hogy fiatal szereplő magyar, magyar helyszíneken és körülmények között él. A sok amerikai tinikönyv után ez igazi felüdülés.
Még nem olvastam ezelőtt az írótól, de valószínűnek tartom, hogy ezután fogok még. Mert jó stílussal, hol ironikusan, hol szeretettel ír. És nem éreztem azt olvasás közben, hogy nem egy 17 éves lányt hallgatok, ami hatalmas pozitívum. Igen illúzió romboló, amikor a szereplő és ahogy "beszél" nem egyezik, de ilyennel most nem találkoztam. Olyan helyzetekkel találkozunk, amik tényleg megtörténhetnek, megtörténnek a mai fiatalokkal. Hiszen sok családban történhet válás, nem várt gyermek érkezése, iskolai problémák, vagy épp az öngyilkosság gondolatának felmerülése. Ebből nem egyet én is megtapasztaltam, anno.

A történet elején Nóra nekem egy önző, elkényeztetett lánynak tűnt, akit nem érdekel más, csak maga. Ami ebben a korban nem meglepő, de személy szerint engem idegesített. Aztán ahogy haladt előre a történet, úgy ismertem meg egyre jobban a főszereplő gondolkodását, viselkedését. Hogy neki sem egyszerű, hogy nem teljesen érzéketlen a környezete problémáira, hogy kíváncsi a világra. Néhol komoly gondolatokat és problémákat penget, hogy aztán a következő oldalon egy kisebb vicces jelenettel oldja a feszültséget. Mert valljuk be, nem nehéz ilyentájt önmagunkból bolondot csinálni.

Ha hiteles, jól megírt könyvet akarsz olvasni, ami szórakoztat, elgondolkodtat, ahol magadra ismerhetsz, csak ajánlani tudom.

Kiadó: Ciceró
Oldalak száma: 222

A könyvet köszönöm a Ciceró Könyvstúdiónak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése