2012. október 4., csütörtök

Világvége, zombik, szerelem...

Carrie Ryan: Kezek és fogak erdeje
4/5

Már nagyon régóta kinéztem magamnak ezt a könyvet, és egy molytalálkozó előtt roppant jutányos áron sikerült beszerezni. Kíváncsian vágtam bele...
Az általunk ismert világ már nem létezik, mi pedig egy falu életébe csöppenünk, akiknek a mindennapjaikhoz tartozik a szabályok betartása, az engedelmesség a Nővéreknek, és a zombiktól való félelem. Ezalól kivételt képez Mary, aki többet és mást szeretne. De vajon lesz-e rá lehetősége, hogy megpróbálja megtalálni az álmait? És képes lesz érte akár mindent feláldozni?

Az in medias res kezdéssel csak a bajom, hogy utána alig várom, hogy megtudjam mi okozta az új állapot kialakulását. Sajnos ezt ebben a kötetben nem tudjuk meg, a vége felé kapunk némi utalást, de alapjáratban ezt homály fedi. Grrr.
Tetszett a világ felépítése, az, ahogy hihetőnek tűnt ilyen szabályok mellett az élet...mindazonáltal én kiütést kaptam volna tőle. Pedig bárki megmondhatja, aki kicsit is ismer, hogy nem vagyok egy nagy lázadó típus, de rosszul tűröm, ha hazudnak nekem, és néha a végletekig kíváncsi vagyok. Ebben megegyezem a főszereplővel.
Nagyon jó még a hangulatteremtés ebben a történetben, ami sokat ad az olvasás élményéhez. Ellenben a szereplőktől a sikítófrász kerülgetett, és kacérkodtam a fal lefejelésének gondolatával. (Nem, nem tedtem meg, bár nem sok hiányzott hozzá.)

Mary: Ő ugye az örök kíváncsi, aki hisz a meséknek kinevezett történetekben. Mindezek mellett szerelmes abba a fiúba, akibe nem kellene. Elvileg. Gyakorlatilag ezt én annyira nem éreztem. És zavart, hogy miközben az írónő azt próbálja nekem elmagyarazni a szereplőn keresztül h mennyire is szereti a srácot, amikor ennek teljesen ellenkezőjéről tesz tanúbizonyságot minden cselekedete. Akkor legyen az, hogy az álmai fontosabbak, aztán helló. De ez...Illetve minek kell ebbe is egy három, vagyis inkább szerelmi négyszög? Muszáj ezt? Már megint?

Travis: Na őróla legalább elhiszem, hogy szereti a lányt, bár volt azért egy-két "érdekesebb" lépése neki is. Még őt kedveltem leginkább.

Harry: Ugyebár ő az elrendelt fiú hősnőnknek...hát tőle én sem estem volna hanyatt, pedig nem sok minden derül ki róla.

Cass: A legjobb barátnő...azonkívül, hogy ő csak egyszerűen élni szeretne, meg gyereket, szintén nem sok jött le nekem.

Jed: Még eldöntetlen h utálom, vagy szeretem. Ő lenne a báty, de hol ő taszítja veszélybe az egyetlen húgát, hol ő menti meg...

Egyszóval voltak hibái a könyvnek. Nem tudom, vajon folytatják-e és ha igen, akkor mikor, mert ennek ellenére kíváncsi lennék a többi részre is. Tudni akarom miért lett így a világ :D.

Kiadó: Atheneum
Oldalak száma: 304

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése