2012. október 14., vasárnap

Ígéretek és remények

Ken Follett: Az ígéret földje
4/5

Kölcsönkapott könyv volt, mivel nem sokat olvastam még az írótól.

A XVIII. szászadban járunk, és 3 család fiatalabb tagjainak életét követhetjük nyomon, melyek így vagy úgy, de keresztezik egymást, összefonódnak. Skócia, Anglia és végül Amerika ad helyszínt küzdelmeiknek, vágyaiknak és reményeiknek. És vajon megkapják-e végül a happy end-et?

Élvezetes, gördülékeny stílusban ír a szerző, ami képes magával ragadni az olvasót. Annak ellenére hogy elég gyakran vannak benne aprólékosan kidolgozott leíró részletek, nem kell attól aggódni, hogy esetleg unalomba fulladna a cselekmény, bár személy szerint néhol idegesített, mert szerettem volna tudni, mi történik a szereplőinkkel. Választékos nyelvhasználat jellemzi, de nem túl csicsázott, ami az én szememben plusz pontot jelent.

A szereplők kicsit sablonosak lettek, ezért van az egy pont levonás. Van a makacs, a kor elvárásainak nem igazán megfelelő "gazdag" leányka, a lázadó. A szegény sorból származó, elnyomott fiú, aki a szabadságért küzd. A sajátjáért és másokéért. A gazdag, jóképű, csak a szórakozáson elmélkedő fiatalabb fiú, akit az apja és bátyja elnyom. A nem túl jóképű, gazdag, önző és a visszautasítást roppantul rosszul viselő bátyj. Na meg persze még sokan mások színesítik a palettát, de ezek a fontosabbak, ők azok, akik leginkább mozgatják a cselekményt. A rossz fiúkat már szinte az első pár oldal után felismerjük, és nyugodt szívvel utálhatjuk, én legalábbis azt tettem. A jókért meg lehet izgulni, mert boldogulásuk útjába sorra jönnek a különféle akadályok, amiket le kell győzniük.

Viszonylag komolyabb témákat penget meg a történetben. nők elnyomása, az alacsonyabb osztályok kizsákmányolása, rabszolgák sorsa. Szóval még gondolkodni valót is kapunk a szórakozás mellé.

A végkifejlet eléggé várható volt, legalábbis nekem, ennek ellenére élveztem az olvasását. Ha valaki szereti a múltban játszódó történeteket, és kedveli az ilyen osztályok közötti különbségre épülő cselekményeket, szerintem ezt is szeretni fogja.

Kiadó: Gabo
Oldalak száma: 376

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése