2013. március 10., vasárnap

A királynő olvas

Alan Bennett: A királynő olvas
4,5/5

Egészen meglepődtem, amikor a vékony kis könyvet a kezembe fogtam, valamiért én hosszabb történetre számítottam. De végül meggyőzött, hogy ennyi pont elég, hogy egy jó történetet elmondjunk.

Az angol királynő életébe nyerünk bepillantást, ami a megszokott keretek között zajlik, egészen addig, míg nem találkozik egy mozgókönyvtárral, és olvasni nem kezd. S ezzel nem csak a saját élete, hanem az udvaré is megváltozik.

Igazán megfogott a történet, amit kár lett volna több oldallal elhúzni. Jó humorral fűszerezve nyerünk bepillantást a királynő életének mindennapjaiba, a szabályokba, hagyományokba, amibe nem igazán fér bele a különféle hobbi, pláne nem az olvasás.
Ami még nagyon tetszett, az a sok gondolat, amit az uralkodó fogalmaz meg olvasás közben/után. Nagyon sokkal én magam is egyetértettem. Mondjuk eleve szimpatizáltam az alakjával a hölgynek, szóval lehet, ez plusz töltést adott a szavainak. Mindenesetre most sokszor éreztem a késztetést, hogy kijegyzeteljek gondolatokat a könyvből, pedig általában ez nem jellemző rám.

Hm, igazából tényleg csak ajánlani tudom, ha kicsit ki akarsz kapcsolódni, egy nem túl hosszú történettel, ami szórakoztató, és azért vannak benne érdekes, értelmes gondolatok is, és az egészet kifejezetten jó humorral öntik nyakon.

Kiadó: Magvető
Oldalak száma: 152

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése