2013. március 3., vasárnap

A por nyomában

Philip Pullman: Északi fény (Az Úr sötét anyagai 1.)
4/5

Ha jól tudom, az Arany iránytű címmel készítettek belőle filmet, aminek csak egy részét láttam anno. A filmtől sem estem hasra, és most a könyvtől sem.

A világban, ahova csöppenünk, az emberek nincsenek egyedül, mindenkinek van egy daimonja, aki mint egy árnyék, követi őt, és társa az élete során. Főhősnőnk, Lyra, azonban egy olyan utazásba és összeesküvésbe csöppen, ahol ezen változtatni akarnak néhánya, mert úgy gondolják, így tudnak a por ellen védekezni...de vajon mi is ez a por?

Mondjuk eme utolsó kérdésre választ nem igazán kapunk, pedig nem egy fejtegetést végig olvashattunk. Maga az alapötlet nem volt rossz, de engem szinte a legtöbb főszereplő idegesített, így a történet sem tudott hozzám közel kerülni.
Ráadásul néha a szálak már annyira meglettek bonyolítva, hogy el kellett kezdenem gondolkodni, akkor most ki kivel és miért is? Ez pedig kizökkentett a történetből, és nem is tudtam már vissza kerülni.
Na de, ennek ellenére, nekem kell egy daimon. :D

Ha szereted a varázslatos történeteket, egy próbát megér.

Kiadó: Magyar Könyvklub
Oldalak száma:  332

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése