2013. március 3., vasárnap

Hulladékváros és lakói

Andy Mulligan: Trash - Sosem tudhatod mit találsz a szemétben
4/5

Amikor megláttam a könyvet, a borító fogott meg. Aztán elolvastam a fülszöveget, és azt hittem, egy újabb disztópiás regényt tartok a kezemben. De nem. Vagyis nem feltétlenül.

Egy hatalmas szemétdomb a történetünk középpontja, ahol egy teljes falu él, és mindenki aki bír, ott kutakodik nap, mint nap, eladható maradék után. Főhősünk is épp ezt teszi, amikor egy táskát talál, benne némi pénzzel, egy levéllel és egy kulccsal. És máris belecsöppen egy cseppet sem veszélytelen helyzetbe...

Igazából ez a történet akár a jelenünkben is játszódhatna. Hiszen a szemét probléma, a korrupció, a szegények alig javuló életszínvonala napjainkban is igen komoly problémák. Nem túl megnyugtató, ha a jövőben sem tudunk ezen változtatni.

Maga a történet elég egyszerű, és kiszámítható. Egy kedves ismerősöm jegyezte meg kétkedve, hogy annak, aki annyi könyvet olvasott már, mint én, van-e nem sablonos történet. Van. Másrészt, ez a történet is magába szippantott, annak ellenére hogy nem ért meglepetés a végén. Mert ha az író jó, akkor az ismerős képletekből is tud újat kihozni, vagy olyan jól megírni, hogy olvasás közben ne zavarjon az ismerős volta. Max, csak miután már letetted a kezedből.

Szóval a hangulat keltés jó, és a világba is pillanatok alatt lehet belecsöppenni. De a szereplők mondjuk olyan közel nem kerültek hozzám. Persze, aggódtam, nehogy elkapják őket, de ez inkább szólt az igazságérzetemnek, mint sem az ő szerepüknek.
Amit érdekesnek tartottam, az a falu lakóinak élete volt, erről többet és részletesebben is olvastam volna, ah lehet. Kár, hogy ebből nem kaptam olyan sokat.
Maga a kutatás, keresés vonal nem nagy szám, de célnak megfelel.

Összességében szórakoztató volt, de amolyan egyszeri olvasmány.

Kiadó: Athenaeum
Oldalak száma: 230

2 megjegyzés:

  1. Ezt olyan rég szeretném, de valahogy kimaradt eddig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat a lassú reagálásért, de kissé elvagyok hétközben.
      Szerintem egyszer érdemes elolvasni. Nekem is végül a könyvtárból sikerült majd egy év keresgélés után elolvasni.

      Törlés